درخواست تعمیر

آشنایی با قطعات ماشین لباسشویی

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 24 فروردین 1402 در ساعت 7 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 آشنایی با قطعات ماشین لباسشویی

 

یکی از لوازم پرکاربرد در منزل ماشین لباسشویی می باشد که آشنایی با آن و در نتیجه نگهداری درست از آن باعث می شود مدت ها بدون مشکل ار آن استفاده کنیم.به علت اینکه در صورت خراب سدن ماشین لباسشویی مشکلات و دردسرهای زیادی گریبان گیر خانواده ها می شود در این مطلب سعی می کنیم بصورت کاملا ساده و البته مختصر به توضیح قسمت های مختلف ماشین لباسشویی بپردازیم تا در صورت خرابی بتوانید خودتان تا حدودی مشکل را حل کنید.


همیشه و در همه حال شما می توانید قیمت های ما را با دیگران مقایسه،سپس اقدام به خرید قطعات ماشین لباسشویی از ما کنید.

 امکان ارسال انواع قطعات ماشین لباسشویی به تمام نقاط ایران وجود دارد.


 

قطعات ماشین لباسشویی

 

  • میکروسوئیچ

یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی میکروسوئیچ است که در واقع نوعی قفل ایمنی به حساب می آید.وظیفه میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی قطع و وصل کردن جریان برق به سایر اجزاء دستگاه می باشد.این قطعه جزء سیستم درب ماشین لباسشویی است و اگر درب درست بسته نشود همان طور که اشاره شد برق به موتور نخواهد رسید و موتور کار نخواهد کرد.

میکروسوئیچ-ماشین-لباسشویی

  • شیر برقی

قطعه ای است که وظیفه ورود جریان آب را به ماشین لباسشویی بر عهده دارد.مکانیزم کار به این شکل است که وقتی جریان برق به قسمت بوبین شیر برقی لباسشویی می رسد، نوعی نیروی مغناطیسی در آن به وجود می آید که نوعی اهرم  را به طرف خود جذب می کند و مسیر باز شده و آب جریان پیدا می کند.

شیربرقی-ماشین-لباسشوسس

 

  •  هیدروستات

 هیدرواستارت قطعه ای است که وظیفه آن تنظیم مقدار آب وارد شده به ماشین لباسشویی می باشد و با رسیدن نیزان حجم آب به مقدار تعیین شده از آبگیری جلوگیری می کند.پس اکر در ماشین لباسشویی خود نشتی آب یا سرریز شدن آب را مشاهده می کنید، هیدرواستارت قطعه ای است که باید چک کنید.

هیدروستات-ماشین-لباسشویی

 

  • المنت

یکی از دلایل شسته شدن تمیزتر لباسها در ماشین لباسشویی گرم بودن آب است که این وظیفه بر عهده المنت ماشین لباسشویی می باشد.پس اکر لباسهایتان تمیز شسته نمی شوند ممکن است یکی از دلایل خراب بودن المنت و گرم نشدن آب به اندازه کافی باشد.

المنت-ماشین-لباسشویی

 

  • ترموستات

این قطعه وظیفه تنظیم دمای آب را به عهده دارد.بدین صورت که وقتی دمای آب به میزام تعریف شده توسط المنت بالا رفت، ترموستات وارد مدار شده و جریان برقی که به المنت می رسد را قطع می کند.اگر دمای آب از میزان تعریف شده کمتر شود المنت توسط ترموستات فعال می شود و آب گرم می شود.

ترموستات-ماشین-لباسشویی

  • پمپ تخلیه

پمپ تخلیه یا واتر پمپ همان طور که از اسم آن مشخص است وظیفه تخلیه آب پس از شستشوی لباس ها را بر عهده دارد.از علائم خراب بودن آن، تخلیه نشدن آب پس از شستشو می باشد.

پمپ-تخلیه-ماشین-لباسشویی

 

  • موتور ماشین لباسشویی

برای شسته شدن لباسها در ماشین لباسشویی، درام لباسشویی می چرخد و لباسها شسته می شوند.وظیفه چرخاندن درایر به عهده موتور ماشین لباسشویی است.موتور لباسشویی به صورت معمول دو سرعته است. یکی برای شستن لباسها و دیگری برای خشک کردن آنها.نوع موتور نیز موتورهای تکفاز چند سرعته آسنکرون می باشد.در لباسشویی های قدیمی از موتور تسمه ای و در لباسشویی های جدید از مدل بدون تسمه یا همان دایرکت درایو (انتفال نیرو بصورت مستقیم به درام) استفاده می شود.

موتور-تسمه-ای-ماشین-لباسشویی

موتور-بدون-تسمه-ماشین-لباسشویی

 

 


 

در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی برنا ماشین لباسشویی و ظرفشویی شما را با قطعات اصلی و با کیفیت تعمیر و با شش ماه گارانتی به شما ارائه می کنیم.

 


 

برای خرید ارزان قطعات ماشین لباسشویی و ظرفشویی  و یا تعمیر آن از طریق Whatsapp یا مکالمه تلفنی با شماره 09120406829 در ارتباط باشید .

 

021-22291430

09120406829

 

 

 

 

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
آشنایی با قطعات ماشین لباسشویی

آشنایی با قطعات ماشین لباسشویی

 آشنایی با قطعات ماشین لباسشویی   یکی از لوازم پرکاربرد در منزل ماشین لباسشویی می باشد ک ...
نکات مهم برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

نکات مهم برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

نکات مهم برای سرویس و نگهداری ماشین ظرفشویی   یکی دیگر از اختراعات خلاقانه بشر برای آسان کردن ...
نکات مهم برای نگهداری از ماشین لباسشویی

نکات مهم برای نگهداری از ماشین لباسشویی

نکات مهم برای سرویس و نگهداری از ماشین لباسشویی   اختراع ماشین لباسشویی باعث صرفه‌جویی ...