درخواست تعمیر

نکات مهم نگهداری از جاروبرقی

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 23 فروردین 1402 در ساعت 52 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

نکات مهم برای نگهداری از جاروبرقی

 

برای استفاده بهینه از جاروبرقی باید درست از آن نگهداری کرد و برای این منظور باید به صورت صحیح از آن استفاده نمود.

در این بخش شما را با نکات ضروری و مهم برای نگهداری درست از جاروبرقی آشنا می کنیم.با رعایت این نکات مطمئنا سالها می توانید از جاروبرقی خود بدون مشکل استفاده کنید.

  • فیلتر جاروبرقی

یکی از مهم ترین قطعات برای حفظ سلامتی خودتان و جاروبرقی فیلتر جاروبرقی است که یکی در پشت پاکت و دیگری روی بدنه نصب می شوند.وظیفه فیلتر پشت پاکت جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل موتور است.فیلتر بدنه هم از ورود گرد و غبار و آلودگی به فضای منزل جلوگیری می کند.پیشنهاد ما این است که فیلتر پشت پاکت را هر چهار پاکت یک بار تعویض نمایید.این فیلتر تاثیر مستقیم در مکش جاروبرقی دارد و اگر تمیز نباشد مکش به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و به موتور فشار وارد می شود.فیلتر بدنه را نیز هر شش ماه یکبار تعویض کنید.شستشو فیلتر پیشنهاد نمی شود.چون با شستشو، فیلتر خاصیت خود را از دست می دهد.

فیلتر پشت پاکت جاروبرقی بوش

 

فیلتر بدنه جاروبرقی

 

  • پاکت جاروبرقی

یکی دیگر از قطعات مهم جاروبرقی که تاثیر مستقیم در قدرت مکش دارد پاکت جاروبرقی است.پیشنهاد می شود از مدل دائمی استفاده نگردد.زیرا دارای منافذ بسیار ریز می باشد و پس از هر بار تخلیه و حتی شستشو تعدادی از این منافذ بسته باقی می مانند و از کارایی جاروبرقی می کاهد و باعث فشار بیشتر روی موتور و در نتیجه داغ کردن آن و از کار افتادن موتور می شود.حتما هر چند وقت یکبار پاکت جاروبرقی رو چک کنید و در صورت پر بودن آن را تعویض نمایید.

تعویض پاکت جاروبرقی

 

  • سیم (کابل) برق جاروبرقی

یکی دیگر از قطعات مهم جاروبرقی سیم برق جاروبرقی است که همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه رساندن انرژی الکتریکی به موتور جاروبرقی را بر عهده دارد.معمولا برای این قطعه که متصل به سیستم سیم جمع کن می باشد مراقبت کافی به عمل نمی آید و خرابی سیستم سیم جمع کن از شایع ترین خرابی ها در جاروبرقی های مختلف است.هنگام استفاده سیم را تا انتها و با قدرت نکشید و در حین استفاده هم دقت کنید سیم به جایی گیر نکند و یا کشیده نشود.در هنگام جمع کردن سیم هم این کار را به آرامی انجام دهید و سیم را به یکباره جمع نکنید.

سیم جمع کن جاروبرقی

  • بدنه جاروبرقی

یکی دیگر از قطعات جاروبرقی که هم در کارایی و هم در زیبایی آن تاثیر دارد بدنه جاروبرقی است.معمولا حواسمان به بدنه جاروبرقی نیست و در هنگام استفاده از جاروبرقی، بدنه آن به همه جا کوبانده می شود و این عمل باعث صدمه دیدن بدنه می شود.سعی کنید دکمه های جارو برقی را با دست فشار دهید و اگر این کار را با پا انجام می دهید،هر چه آرامتر بهتر.

بدنه جاروبرفی

 

  • لوله خرطومی جاروبرقی

وظیفه لوله خرطومی انتقال زباله ها به داخل پاکت جاروبرقی می باشد..اگر این قطعه سوراخ و یا پاره شود مکش با قدرت صورت نمی گیرد و زباله ها و گرد و غبار به طور کامل به داخل پاکت وارد نمی شوند.همواره سعی کنید از کشیدن لوله خرطومی برای جابجایی جارو خودداری کنید و تا حد امکان مراقب باشد تاخوردگی در آن ایجاد نشود.

خرطومی پاره

  • دسته و برس جاروبرقی

این دو قطعه نیز از لوازم ضروری هر جارو برقی هستند که در هنگام استفاده از جاروبرقی از ضربه خوردن آنها باید جلوگیری کرد.معمولا کارخانه سازنده چند مدل برس متفاوت به همراه جاروبرقی به فروش می رساند که هر کدام از آنها برای قسمت خاصی از منزل شما کاربرد دارند.

انواع برس جاروبرقی

 

  • چرخ های جاروبرقی

چرخهای جاروبرقی نیز تاثیر زیادی در سلامت سایر قطعات جاروبرقی دارند.چون جاروبرقی همواره در حال حرکت است اگر چرخها به درستی نچرخند، فشار زیادی رو دسته و لوله خرطومی وارد می شود و ممکن است باعث پارگی لوله خرطومی شوند.

چرخ جاروبرقی

  • عدم استفاده از جاروبرقی در اماکن مرطوب

اگر جاروبرقی شما یک مدل معمولی برای استفاده در منزل است از آن در جاهایی که خیس هستند و برای جمع آوری آب اسفاده نکنید.چون بلافاصله موتور جاروبرقی دچار مشکل شده و خواهد سوخت. برای این منظور می توانید از جاروبرقی های آب و خاک استفاده کنید.

جاروبرقی آب و خاک

 

سعی شد در نوشته بالا نکات مهم برای استفاده صحیح و نگهداری اصولی از جاروبرقی گفته شود.با رعایت همین نکات بسیار ساده سالها می توانید بدون مشکل از جاروبرقی خود به راحتی استفاده کنید.


 

ایرانی عزیز برای خرید ارزان قطعات ماشین ظرفشوی  و یا تعمیر آن از طریق Whatsapp یا مکالمه تلفنی با شماره 09120406829 با ما در ارتباط باشید .

 

همچنین با پر کردن فرم درخواست تعمیر کارشناسان ما در اسرع وقت در خدمت شما خواهند بود.

 

021-22291430

09120406829

 



گردآورنده و ویرایش توسط : جابر صفری

کپی با استفاده از نام منبع (برنا سرویس) بلامانع است.


 

 

 

 

 

ثبت نظر
سمین : مشکل مکش
0 0
سلام.جاروبرقی بوش دارم.مکش قبل رو نداره.مقالتون رو خوندیم.ولی نتونستم مشکل رو رفع کنم.شما سرویس رو انجام میدین؟
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام.بله.با شماره ۸۸۳۷۳۱۲۹ تماس بگیرید.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
قطعات تشکیل دهنده جاروبرقی

قطعات تشکیل دهنده جاروبرقی

 قطعات تشکیل دهنده جاروبرقی     همان طور که می دانیم جاروبرقی به عنوان یکی از وسای ...
نکات مهم نگهداری از جاروبرقی

نکات مهم نگهداری از جاروبرقی

نکات مهم برای نگهداری از جاروبرقی   برای استفاده بهینه از جاروبرقی باید درست از آن نگهداری کر ...