درخواست تعمیر

دلایل سرد نکردن یخچال فریزر و ساید بای ساید

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 24 فروردین 1402 در ساعت 3 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 3 )

دلایل سرد نکردن یخچال فریزر و ساید بای ساید

 

۱۰ مشکلی که باعث بروز عدم سرمای مطلوب در یخچال فریزر و ساید بای ساید می شود

 

سرد-نکردن-یخچال

 

از مشکلات رایج که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم میکنند سرد نکردن یخچال فریزر یا ساید بای ساید می باشد. منظور از سرد نکردن یخچال، حالتی است که یخچال کار می کند اما قسمت یخچال سرد نیست و فریزر یخ نمی‌زند. پس سرد نشدن یخچال منحر به فاسد شدن زودتر مواد غذایی، فشار کاری زیاد بر روی موتور یخچال، بروز مشکلات دیگر همچون یکسره شدن موتور یخچال و چندین مشکلات جبران ناپذیر دیگر خواهد شد.

اما علت سرد نکردن یخچال را نمی توان یک مورد نام برد. از آنجا که یخچال برای رسیدن به عملکرد اصلی خود از چند مجموعه  به هم پیوسته تشکیل شده، مشکل فنی در هر یک از قطعات مهم آن می تواند بازدهی دستگاه را ضعیف یا متوقف و منجر به افت دمای داخل یخچال و سرد نکردن دما به اندازه کافی گردد.

 


 

توجه

اخطار جدی


اگر از سیستم فنی یخچال مطلع نیستید و از تجربه تعمیرات آن برخوردار نیستید، شدیدا توصیه می کنیم که از هرگونه دستکاری غیر تخصصی در آن خودداری کنید.در غیر این صورت ممکن است باعث مشکل و خرابی جدی در یخچال  و هزینه سنگینی را برای جایگزین کردن آن متحمل شوید

 


 

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی برنا با داشتن ده ها متخصص مجرب یخچال فریزر در اقصی نقاط تهران، در سریعترین زمان و به حرفه ای ترین شیوه، هرگونه خدمات سرویس و تعمیرات یخچال را برای انواع برندها و مدل های یخچال به صورت گارانتی شده ارائه می نماید. کافیست با ما تماس گرفته و یا با تکمیل فرم  درخواست تعمیر خود را ارسال نمایید تا در بازه زمانی مناسب برای شما , تکنسین مربوطه اعزام گردد.

 

برنا سرویس

 قبل از اینکه به علت سرد نکردن یخچال و راههای رفع عیب بپردازیم باید بدانیم که دمای مناسب برای یخچال و فریزر چقدر می باشد.


چه دمایی مناسب است؟
 طبق تحقیقات محققان دانشگاهی سراسر جهان و آزمون و خطاهای انجام شده این نتیجه به دست آمده است که برای بهترین عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف انرژی ,  دمای یخچال باید روی ۲ تا ۵ درجه سانتیگراد باشد و بهترین دما برای فریزر ۱۷- تا ۲۰- درجه سانتیگراد است.  البته باید توجه کرد که تنظیم یخچال فریزر در تابستان و زمستان باید متفاوت باشد.
تنظیم دمای معمول در تابستان  ۳ تا ۴درجه و در زمستان بین ۴ تا ۵ درجه سانتیگراد است. یعنی دمای سردتر در تابستان و گرم تر برای زمستان.

نکته: اگر یخچال فریزر را تازه خریداری کرده اید و اولین باری هست که به برق متصل می شود باید بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت به یخچال فرصت بدهید تا به سرمای اصلی و شرایط پایدار برسد.اگر پس از این زمان یخچال فریزر شما به دمای مطلوب نرسید آنگاه با نمایندگی تعمیرات یخچال تماس بگیرید.

 

۱۰ مشکلی که باعث بروز عدم سرمای مطلوب در یخچال فریزر و ساید بای ساید می شود

 

۱ - عدم تنظیم درست دمای یخچال

گاهی اوقات علت یخ نزدن یا سرد نکردن یخچال فریزر ، خرابی یا معیوب بودن قطعه ی خاصی نیست و شاید ایراد از عدم تنظیم مناسب دمای یخچال فریزر باشد. در یخچال فریزر های قدیمی تنظیم دما به صورت مکانیکی و ولومی است و در یخچال فریزر های جدید با کمک دکمه و مانیتور دیجیتال انجام می شود.

برای تنظیم درست دمای یخچال طبق آموزشی که در بالا داده شد در فصل زمستان یا تابستان یخچال فریزر خود را تنظیم کنید.

 

۲ - گردش نامناسب هوا یا وجود مانع برای گردش هوا

در یخچال های جدید نوفراست یا به اصلاح بدون برفک از فن و دریچه های متعدد هوا  استفاده شده است که وظیفه گردش هوای سرد در داخل یخچال را بر عهده دارند. قاعدتاً اگر بسته یا مواد غذایی بزرگ یا با حجم زیاد را در مسیر این دریچه های  هوا قرار دهید, گردش هوا به درستی انجام نمی‌شود و در نتیجه سرمای یخچال فریزر کم یا متوقف می‌شود.

 

۳ - قرار دادن مواد غذایی بیشتر از ظرفیت داخل یخچال

اگر مواد غذایی که در یخچال قرار می دهید بیشتر از ظرفیت تعریف شده یخچال باشد ،یعنی به صورت فشرده و انباشته شده روی هم , در این صورت گردش هوا به درستی انجام نمی شود و باعث کم شدن برودت یخچال فریزر می گردد. پس طبق کاتالوگ یخچال و ظرفیت آن عمل شود.

 

۴ - خرابی و ایراد درب یخچال

اگر قفل درب یخچال خراب باشد و درب آن به درستی بسته نشود دمای داخل یخچال ثابت نمی‌ماند و هوای سرد خارج شده باعث افت دما می شود.

مورد مهمی که باید توجه داشت این است که مطمئن شوید واشر لاستیکی درب یخچال سالم و عملکرد درستی داشته باشد.اگر لاستیک درب یخچال معیوب, پاره, شل یا از درب یخچال جدا شده باشد و یا مگنت آن ضعیف شده باشد باعث میشود که هوا از بیرون به داخل یخچال نفوذ کرده و باعث افت دما و برفک زدن داخل یخچال فریزر شود.

 

۵ - خرابی موتور اصلی و رله موتور

موتور یخچال وظیفه فشرده کردن گاز منبران یخچال فریزر را برعهده دارد و گاز فشرده شده را به لوله های کندانسور پمپاژ می کند.

یکی از علت های شایع و اصلی سرد نکردن, خرابی موتور یخچال می‌باشد که یا بصورت کامل به اصطلاح می سوزد, یا کار می کند اما عمل فشرده سازی و پمپاژ را به درستی انجام نمی دهد که در این مورد جهت تعویض موتور یخچال باید با متخصص تعمیرات تماس حاصل فرمایید.

 

علت بعدی کار نکردن موتور, رله موتور است. وظیفه رله موتور استارت کردن موتور یخچال است که در صورت خرابی موتور روشن نمی شود.

برای تشخیص و تعویض موتور و رله حتما با متخصص تماس حاصل فرمایید.

 

۶ - کم بودن گاز یخچال (منبران)

یکی از دلایل مهم کم بودن سرمای یخچال کافی نبودن گاز است که در اثر نشتی سیستم خنک کننده به وجود می آید. ممکن است مشکل از خرابی گاز یخچال یا خرابی درایر (dryer) نیز باشد.

توجه داشته باشید اگر گاز یخچال کم شده بود, ابتدا باید علت کم شدن گاز یخچال و نشتی را پیدا کرد, سپس اقدام به شارژ گاز یخچال نمود. در غیر این صورت شارژ گاز مجدد بی فایده خواهد بود و بعد از گذشت چند هفته مجدد حجم گاز یخچال کم شده و شما باید مجدد نشتی یابی و شارژ گاز کنید.

 


 

 تعمیرات تخصصی لوازم خانگی برنا با به روز ترین تجهیزات نشتی یابی یخچال و کولر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

 


 

 

۷ - مشکل لوله های کندانسور

 

لوله های مشکی رنگی که چند نوع هستند.

نوع اول که در یخچال فریزر های قدیمی استفاده شده که قابل رویت در پشت یخچال می‌باشد

کندانسور

نوع دوم که مانند رادیات خودرو می‌باشد و در کنار موتور یخچال به همراه یک فن تعبیه شده که قابل رویت نمی‌باشدکندانسور           

 کندانسور وظیفه خنک کردن گاز فشرده شده را قبل از ارسال به لوله مویی را بر عهده دارد.

 اگر عمل خنک کردن گاز توسط کندانسور به خوبی انجام نشود گاز به صورت گرم به داخل یخچال ارسال می گردد و باعث کاهش سرمای یخچال می‌شود.

 

علت عملکرد نادرست کندانسور :

عدم فاصله استاندار پشت یخچال با دیوار

کثیف بودن مجموعه کندانسور 

فن کندانسور خراب باشد

پس مطمئن شوید فاصله یخچال استاندارد باشد و کندانسور تمیز و فن خنک کننده آن سالم باشد.

 

خرابی کندانسور

 

۸ - معیوب بودن فن کندانسور و موتور

در کنار کندانسور و موتور یک فن خنک کننده تعبیه شده است که وظیفه خنک کردن کندانسور و موتور را بر عهده دارد که امری بسیار مهم است.اگر این فن معیوب باشد دمای موتور و گاز منبران بالا میرود و  یخچال عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که اگر خرابی فن کندانسور و موتور طولانی شود باعث سوختن موتور یخچال می‌شود و هزینه زیادی متوجه شما خواهد شد.

 

فن کندانسور

 

 

۹ - ایراد در فن اواپراتور

اگر درب یخچال را باز کردید و هوای سرد به بیرون پرتاب شد, در نتیجه فن اواپراتور کاملا سالم است. این فن داخل یخچال و پشت صفحه های پلاستیکی تعبیه شده است و توسط کانال, هوای سرد را در یخچال می چرخاند. اگر این فن خراب باشد و یا در اثر کارکرد زیاد معیوب شود و با دور پایین کار کند, سرمای یخچال به شدت کم می شود. پس مطمئن شوید که فن به درستی کار می کند.

 

۱۰ - خرابی دمپر تقسیم هوای یخچال

دمپر دریچه برقی هوشمندی است که بین یخچال و فریزر قرار دارد و وظیفه تقسیم هوای سرد شده را بین یخچال و فریزر عهده دار است اگر این قطعه معیوب باشد تقسیم هوای سرد در یخچال به درستی انجام نمی‌شود و باعث کاهش دمای یخچال میشود

دمپر

 

کلام آخر :

سعی کردیم در این مقاله علت سرد نکردن یخچال و یخ نزدن فریزر و رفع عیب آن را کاملا توضیح دهیم.توجه داشته باشید که یخچال فریزر دستگاه پیچیده ای است و عیب یابی و تعمیر آن دشوار, بنابراین اگر پس از مطالعه این مقاله موفق به رفع عیب نشدید حتما با متخصص تعمیرات یخچال فریزر تماس بگیرید تا با اشتباه هر چند کوچک محتمل هزینه سنگین نشوید.

مجموعه تعمیرات تخصصی لوازم خانگی برنا همواره به صورت شبانه روزی در کنار شما عزیزان خواهد بود...

 

ایرانی عزیز برای خرید ارزان قطعات یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید  و یا تعمیر آن از طریق Whatsapp یا مکالمه تلفنی با شماره 09120406829 با ما  در ارتباط باشید .

 

021-22291430

09120406829

 


گردآورنده و ویرایش توسط : جابر صفری

کپی با استفاده از نام منبع (برنا سرویس) بلامانع است.


 

 

ثبت نظر
علیرضا : تغییر کندانسور
3 0
سلام.کندانسور یخچال من از نوع اولی هست که توی مقالتون اومده.میشه عوضش کرد و کوچیکترش کرد؟هزینش به چه صورت هست؟
مدیریت : پاسخ
3 0
سلام‌‌..بله.میتونید این کار رو انجام بدین.برتی اعلام هزینه با دفتر مرکزی تماس بگیرید.
مونا احمدی : کارتون عالی بود ممنون
1 0
نظر شما چیست ؟
معتمدی : دستتون درد نکنه کارتون واقعا عالیه و خوب
0 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
هزینه تعمیرات یخچال سال 1402

هزینه تعمیرات یخچال سال 1402

هزینه تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید در سال 1402   هزینه تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ...
دلایل سرد نکردن یخچال فریزر و ساید بای ساید

دلایل سرد نکردن یخچال فریزر و ساید بای ساید

دلایل سرد نکردن یخچال فریزر و ساید بای ساید   ۱۰ مشکلی که باعث بروز عدم سرمای مطلوب در ی ...