درخواست تعمیر

نکات مهم برای نگهداری از ماشین لباسشویی

9 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 23 فروردین 1402 در ساعت 56 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

نکات مهم برای سرویس و نگهداری از ماشین لباسشویی

 

اختراع ماشین لباسشویی باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی ما شده است. البته در صورت خراب شدن  هزینه زیادی به ما تحمیل می کند. بنابراین باید با روش ها و نکات نگهداری از ماشین لباسشویی آشنا شویم تا بتوانیم حداکثر بهره وری را از ماشین لباسشویی خودمان داشته باشیم. ساده‌ترین ومهم ترین نکات نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی را به صورت ساده و خلاصه توضیح می دهیم.

 

1 - اولین و مهمترین نکته در استفاده ازماشین لباسشویی تراز بودن آن است.در صورت تراز نبودن، صدا و لرزش ایجاد می شود که در درازمدت صدمات جدی به دیگ و موتور وارد می کند.با دقت پایه ها را تنظیم کنید.

تراز کردن لباسشویی

2 - یکی از حساس ترین قطعات لباسشویی درب آن است که اگر آسیب ببیند آب به بیرون ریخته می شود و یا ماشین روشن نمی شود. پس، از وارد آوردن فشار بیش از حد به آن خودداری کنید.

در لباسشویی

3 - جای پودر را بسته به تعداد استفاده هر چند ماه یکبار بیرون آورده و بشویید.

جا پودری

4 - ماشین لباسشویی به علت اینکه با لباسهای کثیف سروکار دارد محلی ایده آل برای رشد قارچ ها و باکتری ها می باشد.پس حتما سالی دو یا سه بار از جرم گیر با کیفیت استفاده کنید یا ماشین را در حالت آبکشی قرار دهید و مقداری کمی سرکه سفید در ماشین ریخته و آن را روشن کنید.با این کار از بد بو شدن ماشین لباسشویی هم جلوگیری می کنید.

تمیز کردن لباسشوییلباسشویی کثیف

5 - هیچ گاه بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس نریزید.این کار باعث آسیب دیدگی به دیگ و سه نظام و موتور می شود و هزینه سنگینی به شما تحمیل می کند.همچنین لباسها خوب شسته نمی شوند.

دیگ خراب 

6 - مطمئن شوید در جیب لباسها دسته کلید و پول و دستمال کاغذی و غیره... وجود نداشته باشد.چون ممکن است باعث آسیب دیدگی دیگ لباسشویی شوند یا اینکه باعث گرفتگی فیلتر تخلیه شده که در این صورت پمپ تخلیه آسیب خواهد دید.زیپ لباسها را حتما ببندید و آنها را پشت رو کنید.

7 - از قرار دادن لباس‌های کثیف برای مدت طولانی در ماشین خودداری کنید.چون موجب رشد باکتری ها و قارچ‌ها در ماشین می شود. همچنین سعی کنید پس از شستن لباس‌ها آنها را بیشتر از نیم ساعت داخل ماشین نگه ندارید.لباس های خیس به علت رطوبت به دیگ ماشین لباسشویی آسیب می‌زنند.پس از خارج  کردن لباس ها درب ماشین لباسشویی را حدودا نیم ساعت باز بگذارید تا رطوبت داخل آن خشک شود.

لباسشویی

8 - از پودرهای غیراستاندارد و بی کیفیت یا پودر دستی، به دلیل اینکه دارای مواد شیمیایی آسیب‌رسان و احتمالا خاصیت خورندگی هستند استفاده نکنید. همچنین از نرم کننده‌ها و سفیدکننده‌ها به مقدار کم استفاده کنید تا به قطعات ماشین آسیب وارد نشود.

9 -  تمیز کردن فیلتر حدوداً یک بار در سال مهم است. با مسواک آغشته به مواد شوینده فیلتر را بشویید و آن را خشک کنید. همچنین ، شیلنگ را از پشت خشک کن حدود یک بار در سال جدا کنید، سپس آن را با یک برس بلند تمیز کنید.

فیلتر

10 - از دور حداکثر خشک کن استفاده نکنید.معمولا ارقام و اعداد در این باره جنبه تبلیغاتی دارند.پیشنهاد ما استفاده از دور 800 می باشد.

 

سعی شد در نوشته بالا نکات مهم برای استفاده صحیح و نگهداری اصولی از ماشین لباسشویی گفته شود.با رعایت همین نکات بسیار ساده سالها می توانید بدون مشکل از ماشین لباسشویی خود به راحتی استفاده کنید.

لباسشویی

 


 

ایرانی عزیز برای خرید ارزان قطعات ماشین لباسشویی و یا تعمیر آن از طریق Whatsapp یا مکالمه تلفنی با شماره 09120406829 با ما در ارتباط باشید .

همچنین با پر کردن فرم درخواست تعمیر کارشناسان ما در اسرع وقت در خدمت شما خواهند بود.

021-22219430

09120406829


گردآورنده و ویرایش توسط : جابر صفری

کپی با استفاده از نام منبع (برنا سرویس) بلامانع است.


 

ثبت نظر
اشکان : جالب و پرمحتوا
0 0
مطلب جالبی بود.. در مورد سرعت خشک کن، اگر بخواهیم زودتر خشک بشن لباسها میتونیم بعضی اوقات از دور بالا استفاده کنیم؟
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام .. گاهی اوقات ایرادی ندارد.فقط بصورت مداوم استفاده نشود.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
آشنایی با قطعات ماشین لباسشویی

آشنایی با قطعات ماشین لباسشویی

 آشنایی با قطعات ماشین لباسشویی   یکی از لوازم پرکاربرد در منزل ماشین لباسشویی می باشد ک ...
نکات مهم برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

نکات مهم برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

نکات مهم برای سرویس و نگهداری ماشین ظرفشویی   یکی دیگر از اختراعات خلاقانه بشر برای آسان کردن ...
نکات مهم برای نگهداری از ماشین لباسشویی

نکات مهم برای نگهداری از ماشین لباسشویی

نکات مهم برای سرویس و نگهداری از ماشین لباسشویی   اختراع ماشین لباسشویی باعث صرفه‌جویی ...